25 de novembre 2009

¡PUNTOS Y NÚMEROS!

A los niños de cuarto les gusta hacer puntillismo.

A los niños de cuarto de primaria les gusta mucho hacer puntillismo.
Los niños de cuarto han hecho, en plástica. Un búho con rotuladores, y los rotuladores ¡se han quedado sin tinta! pero dicen, que ha valido la pena porque los dibujos han quedado muy bien y les ha gustado muchíssimo.
También en matemtemáticas han aprendido los números romanos y han aprendido a usar el transportador. Dicen que les gusta mucho, pero que es un poco complicado, aún así, dicen que lo utilizan bastante bien.
- ¿Te acuerdas cuando lo hicimos nosotros?
- Sí, claro que me acuerdo, ¡era uno de mis ejercicios preferidos!
Hasta el próximo 7mana a 7mana.
Guillem Cardil, Judith Garcia, Jordi Juan

THE BONES ARE SINGING!

5th grade is doing some work before watching Frankenstein, a theatre play.

The children of 5th grade are very excited because they know that in a few days they can see a typical play for Halloween, and the title is... Frankenstein!
We asked some children to know what they think about the play.
- Do you like the idea of waching a theatre play of Frankenstein?
- Yes, I like the idea.
- Are you nervous thinking that it is probable that the actors can ask you some questions?
- Mmm... a little.
Before waching the play, they're practising some songs: the famous “Head, shoulders, knees and toes” and an other song about the bones and the parts of the human body.
And this is not all, because they're also preparing some answers, because the teacher says that is probable that the actors search a good brain asking some people three questions.
If you answer the three questions well, it means that you have a good brain to the Dr. Frank's monster.
Keep an eye because Dr. Frankenstein can take your brain! Goodbye!
Alejandro Fernández y Raquel Aparicio

THE VACCINE BILL

The boys and girls of 6th year have been vaccinated.

The vaccine of Papiloma for the girls is painful. They go swimming because of the vaccine. The boys have another vaccine, the Hepatitis. All the children of 6th grade were scared and nervous because they know it is very painful. This is the first dose of the vaccine of Papiloma.
Goodbye and close your eyes when the doctor puts you the vaccine.

Esther Ferrer, Jaume Balvey and Marc Gil

¡A VOLAR CON NÚMEROS Y COLORES!

Los niños y niñas de primero han hecho un loro de papel.

Esta última semana, los niños y niñas de primero, han hecho con colores un loro de papel.
Tenían una hoja con el dibujo de un loro que en cada parte del cuerpo llevaba un número y cada número tenía un color. Los colores eran: verde, marrón, rojo, amarillo y azul.
Dicen que les ha gustado mucho pintar el loro.
Las profesoras, nos han dicho que el loro era la última actividad de plástica que han hecho. ¡Y una de las más divertidas!
Bueno, os esperamos la próxima vez, ¡pajaritos!

Guillem Galán Xènia Manzano

ELS ARTISTES DE PRIMÀRIA

Els alumnes de 3r han fet activitats de plàstica.

Els nens i nenes de 3r han calcat dos bolets i un cargol.
El bolet l'han calcat d'un que era fotocopiat. Els bolets, per dintre el podien fer com volien, amb diferents materials i tècniques...
El cargol també l'han calcat d'un paper fotocopiat. Volien fer un paisatge ambientat a l'aire lliure, peró al final han fet un cargol passejant.
Els hem fet unes preguntes i ens han contestat que s'ho han passat molt bé.
Nosaltres no els hem vist però... són uns autèntics artistes.
Des d'aquí els desitgem que continuin passant-s'ho molt bé.

Marta Colom i Jordi Guixeras

QUINA MERAVELLA!

Els alumnes de 2n fan sanefes.

Els alumnes de 2n, durant aquests dies, han començat a fer unes sanefes (és un dibuix que han de fer en un full de quadrícula).
Primer van fer la sanefa d'un conill i després ens han dit que han fet com un tipus de rombe.
Ens van explicar que la professora els va donar un full a cada alumne i la van començar a fer a l'hora de Plàstica.
Quan van acabar la van pintar. Després la van penjar al suro per tal que decorés una mica la classe.
Ara estan acabant la del rombe i quan l'acabin se l'enduran a casa.
Fins la pròxima!
Adriana Massini & Fran Martín

18 de novembre 2009

¡CALCULADORAS HUMANAS!

Los niños de tercer curso han hecho un concurso de tablas de multiplicar.

El pasado día 11 de noviembre, entre todas las clases de tercero, hicieron un concurso de las tablas de multiplicar: desde la del 1 hasta la del 10.
En la hora del patio, veias niños y niñas repasando las tablas para el concurso. Sólo tercero B ganó, pero las otras clases se esforzaron igual. Fue una experiencia inolbidable y se lo pasaron muy bien. Lo quieren repetir otro día.
Esperamos que haya servido de estudio y que tengan un buen recuerdo.
¡Hasta el próximo artículo del 7mana a 7mana, calculadoras!

Alvaro Ortiz y Laura Saenz

THE RECORDER

Last day, the boys and girls of 4th course had a recorder test in Music class.

Everybody was very nervous.
It is the first test that the students of 4th grade this year with the recorder.
Anna is their teacher.

Pau Maurel i Carolina Quevedo

¿MI CUMPLE?

Los niños de segundo han hecho una expresión oral con sus datos de nacimiento.

Los alumnos de segundo de primaria, durante esta semana han hecho una expresión oral a partir de sus datos de nacimiento, han contado con la ayuda de sus profesoras (Alexia, Lourdes y Mercedes). Ahora seguro que se acordarán de su cumple. Ellos no se han enterado mucho de lo que escribían y no le han dado mucha importancia, pero van aprendiendo. Lo han hecho con ayuda y preguntando cosas a sus padres después lo han redactado y lo han dicho delante de sus compañeros. Algunos les ha gustado la actividad y otros se han aburrido.
¡Esperamos que os acordeis!

Enrique Trullols y Adriana Oliván

1r INVESTIGA EL COS HUMÀ

Els alumnes de 1er estan aprenent les parts del cos humà en anglès.

Els nens i nenes de 1r estan aprenent el vocabulari bàsic de les parts del cos humà en anglès. Per a ells és difícil però els agrada i això és l'important. Estan aprenen, per exemple: el cap, les mans, els dits... o en anglès: the head, the fingers, the arms...
Aquests dies han fet un dictat sobre les parts del cos en anglès. Hem preguntat alguns nens de primer i ens han dit que era difícil.
A mesura que es vagin fent més grans, aniran aprenent més vocabulari i més difícil.
Esperem que surtin uns bons anglesos! I fins el próxim 7mana a 7mana!

David Mínguez i Núria Rodriguez

TOT PLE DE TARDOR

Els nens i nenes de 6è han fet un dibuix de tardor a partir d'una fotografia.

Els ha quedat un treball maco i vistós amb el que ambientaven la classe, de l'estació en la que ens trobem. Han fet el dibuix copiant de la fotografia que han portat de casa. La fotografia la podien treure d'Internet o d'una revista, encara que la majoria de persones l'han tret d'Internet. El dibuix l'han fet en tres sessions de plàstica, algunes persones l'han fet amb dues sessions. L'han fet amb els típics colors de fusta, de la tardor: el taronja, el vermell, el groc i el marró. Hi havia algunes de molt boniques. En realitat cadascuna d'elles tenia la seva bellesa. Als alumnes de 6è els ha agradat molt fer aquest treball ja que la plàstica és el seu punt fort, i això de pintar els agrada molt.
Fins aviat!

Marta Santamaria i Ferran Pérez

PROFESSIONAL MUSICIANS

The children of 5th year are drawing violins.

The children of 5th year are drawing and painting violins in the art class.
They are doing this because the teacher want the children to learn to draw exactly the same picture that she gives them. They explained us how they did it:
1- Copy a violin in a squared paper.
2- Paint the better they can.
3- Cut and stick it in the paper where they copy the violin.
They think that it was an interesting activity and that they are going to do it again.
Bye, see you in the next 7mana a 7mana!

Albert Ruiz, Núria Zapatero and Anna Vicente

11 de novembre 2009

UN BOLET DE SEDA

Quart de primària fa un bolet amb paper de seda i plastidecors.

Els nens i nenes de quart han fet una manualitat que tractava de fer un bolet amb paper de seda i plastidecors.
Les passes que van seguir són:
-Primer, van agafar una cartulina amb la silueta d'un bolet i la van reseguir.
-Després, van retallar-la i van pintar-lo amb plastidecors.
-Llavors, la senyoreta els va donar paper de seda i van fer boletes, que més tard van enganxar.
Segons el que ens han dit s'ho van passar molt bé i va ser molt divertit.
Esperem que el pròxim treball que facin també els agradi tant. Fins la pròxima manualitat!

Marc Gil, Jaume Balvey i Esther Ferrer

TIME TO READ

5th grade went to the Library.

The children of 5th grade of primary went to the Library, they did some work and they read a little.
They visited a lot of things in the library and the “ludoteca”. They were happy.
They went to the Library by bus, it's very interesting and it's very, very important to go to libraries and read. They read a lot and they were happy.
GOODBYE BOOKS!

Guillem Galàn & Xenia Manzano

THE MEDI SOCIAL CLASS

We ask the students of 2nd year of primary some questions and they say that in the Socials class they make a big poster.
- Are you studying anything new?
- Yes, we are studying the mountains, valleys, the coast...
- What is there the big poster?
- We take the photographs from the Internet and magazines and then the teachers stick in the big poster.
- Do the teachers tell you what photographs you have to bring?
- No, it's free we can decide.
- Do you like the activity?
- Yes, we love it.

Judith Garcia, Guillem Cardil i Jordi Juan.

PLÁSTICA A "MOGOLLONES"

Los alumnos de 1º se han convertido en artistas.

En la hora de plástica han hecho diferentes manualidades, un pez, un caracol y una hoja de árbol. Todo eso lo han hecho con diferentes materiales y técnicas por ejemplo: plastelina, trozos de revistas y también pintar.
El pez lo han pintado con plastidecors de distintos colores.
El caracol lo han rellenado con plastelina para que tuviese volumen.
Y por último la hoja de árbol la han hecho con trozos de revista. Les ha quedado ¡genial!
Le hemos preguntado a una profesora que tal lo habian hecho, y nos ha dicho que lo han hecho de maravilla y que se lo han pasado muy bien.
Todo este trabajo lo han ralizado durante toda la semana.
Nosotros pensamos que cuando sean adultos seran unos artistas excelentes.
Y desde aquí les mandamos muchos ánimos para que continuen así.

Marta Colom & Jordi Guixeras

¡HA SIDO UNA PASADA!

Los alumnos de 6º han ido de excursión a Begues.

Los alumnos de 6º, el pasado lunes 2 de noviembre fueron de excursión a Begues para saber un poco más del Otoño. Fueron a coger unas cuantas setas, para exponerlas en el pasillo.
Se dividieron en tres grupos: los más caminadores, y los menos... Dos grupos fueron hacia los bosques más alejados y hacia el bosque más cercano a la casa de colonias.
Victor, se puso a imitar animales del bosque y algunos alumnos se lo creyeron y se asustaron. Los profesores nos dieron libertad para ir un tiempo solos a coger setas, y nos dieron una hora determinada para volver. Unos alumnos fueron por un camino que acababa en un valle y lo siguieron hasta el final y tardamos mucho en encontrarnos de nuevo.
Después de la excursión nos fuimos a comer, y cuando terminamos fuimos a un bosque a jugar, y construimos cabañas con ramas. Después volvimos a la escuela.
Adiós y hasta la próxima edición.

Fran Martín & Adriana Massini

LA CASTANYADA FA NOUS RÈCORDS

Els de tercer celebren la castanyada molt a gust.

Aquest curs els nens de tercer, quan va arribar la setmana de la castanyada, només pensaven en una cosa: La Castanyada!
Sembla que aquest any, els professors han volgut batre les seves pròpies marques, ja que els nens de tercer preferien menjar panellets, castanyes o moniatos, a jugar al pilla-pilla, a fet i amagar etc. Això sí, no van fer cap joc especial, només es van seure a terra i apa, a menjar panellets i castanyes!
La veritat, és increïble. Si anem anys enrere veuríem que els nens menjaven ràpid el que portaven i tot seguit, s'anaven corrents a jugar a fet i amagar fins que arribés l'hora de pujar a classe.
Doncs bé, els nens s'ho han passat molt bé berenant al pati, però sobre tot, menjant panellets, ja que són molt dolços.
Fins una altra!

Raquel Aparicio i Alejandro Fernández

04 de novembre 2009

COPYING

The students of fifth course have copied a painting.

The children of fifth course are copying a painting. Their teachers (Albert, Margarita and Núria), have given them a painting of a castle on the top of a hill.
They have had to observe as very carefully and copy it exactly how it is. They did this last friday during their art class, because they needed it for “RECULL”.
We have asked them if they have found it difficult to copy and they have all confirmed it has.
They have to colour it now to be completd and give it to their teachers so they can mark it.
We both hope they get a good mark!

Adriana Oliván and Enrique Trullols

IN THE MATHS CLASS...

The chidrend of 2nd year are studying geometrical shapes.
They are practising geometrical shapes in the Maths class. We ask some boys and girls:
-Do you like geometrical shapes?
-Yes, of course.
-Why?
-Because is very funny and I like Maths.
-Ok, What geometrical shapes are you studing?
-We are studyng: the circle, the square, the triangle...
-What's your favourite shape?
-The circle.
-When are did you start this work?
-Last week.
Thankyou for your attention , we hope you liked it. Bye and see you next 7mana a 7 mana.

Laura Saenz and Alvaro Ortiz

UNA NUEVA EXPERIENCIA

Los alumnos de 3º hacen su primer "Recull".

Para los niños y niñas de tercero, ha sido toda una experiencia y casi una aventura confeccionar su primer "Recull" de trabajos.
Primero los alumnos se creían que sería muy difícil, pero después, sobre la marcha, han ido haciendo y la próxima vez lo harán mejor. La profesora iba de un sitio a otro, enseñando como se hacía y en qué orden. Algunos niños, como querían ir rápido, lo ponian en otro orden y lo tuvieron que hacer otra vez. Se han esforzado mucho en los dibujos de la tapa y han sido muy originales a la hora de hacerlo. El "Recull" no ha sido muy espacioso pero en los trabajos que tenían dentro se han esforzado mucho para conseguir tenerlos bien hechos.
Espero que os guste.

Ferran Perez y Marta Santamaria

LA TARDOR ANIMADA!

Els alumnes de 4t de primària creen còmics.

Els alumnes de 4t de primària, a l'activitat de plàstica, van fer un còmic sobre la tardor, on els protagonistes eren fruits de tardor que cobren vida: parlen, caminen, es mouen...
La professora els va donar una làmina de dibuix per dividir-la en sis parts, crear els dibuixos i després pintar-los tant bé com poguessin, perquè després, els més representatius, els poguessin portar a l'exposició de la tardor que es va obrir al claustre de la nostra escola la setmana del 26 al 30 d'octubre.
Ha estat una activitat força divertida i entretinguda.
Aquí teniu l'exemple d'uns quants còmics.
Fins el proper 7mana a 7mana!

Anna Vicente, Núria Zapatero i Albert Ruiz

CASTANYES A TONES!

Els alumnes de 1r després de la seva arribada a primària es posen mans a l´obra.

A l´hora de Plàstica la professora els va donar una castanya dibuixada en un full i ells/es l´havien de pintar amb colors de la tardor, i... el millor possible!
Quan la van acabar la professora va lligar un tros d'un cordill a cadascuna de les castanyes que havien pintat i se la van posar de "corona".
Aquesta manualitat l´aprofitaran el dia de la Castanyada com un distintiu que portaran penjat.
Adéu i fins el pròxim programa.

Pau Maurel i Carolina Quevedo

6º RECIBE EL OTOÑO

Los alumnos de 6º estan dibujando el otoño.

Los alumnos de 6º, como actividad de plàstica de esta semana, trajeron fotografías de paisajes de otoño, que las sacaron de revistas, de internet, fotos que habían hecho ellos... que servian para reproducirla en un dibujo con todos los detalles, colores... que mostraba la foto. Utilizarán tres sesiones de plástica para acabar de retocar el dibujo otoñal. A los alumnos les hicieron traer lápices de madera para colorear el dibujo.
¡Hasta las próximas noticias otoñales!

David Mínguez y Núria Rodríguez